Parteneriat strategic pentru încurajarea colectării separate a deșeurilor

Auchan România împreună cu Coca-Cola HBC România – parte a Sistemului Coca-Cola în România și Green Point Management, companie ce activează în domeniul gestionării deșeurilor de ambalaje, demarează campania “PETcolectezi și câștigi” ce urmărește creșterea gradului de conștientizare cu privire la importanța colectării separate în rândul consumatorilor, marcând, astfel, startul unui parteneriat strategic pentru protejarea mediului.
Campania “PETcolectezi și câștigi” ce se desfășoară în perioada 19 ianuarie – 16 mai 2022 este implementată de organizația non-profit Viitor Plus și invită consumatorii să colecteze ambalaje de plastic de tip PET în spațiile de colectare special amenajate în hipermarketurile și supermarketurile Auchan din toată țara.

Consumatorii care aleg să colecteze separat ambalajele PET, folosind coșurile inteligente instalate în spațiile Auchan, pot câștiga lunar premii în cadrul campaniei urmând pașii de mai jos
● Scanarea codului QR regăsit pe coșurile special amenajate pentru colectare și urmarea pașilor de pe www.petcolect.ro
● Introducerea PET-urilor în coș
● Verificarea e-mailului pentru a vedea numărul total de PET-uri colectate. Fiecare PET oferă o șansă la tragerea la sorți.

Participanții pot câștiga lunar unul dintre cele 15 vouchere de cumpărături la Auchan, în valoare de 100 lei fiecare.
La finalul campaniei, primii trei participanți care au colectat cele mai multe PET-uri vor primi câte un coș cu produse marca Auchan, în valoare de 500 lei fiecare.

Problema poluării cu plastic și efectele negative ale acesteia sunt motive pentru care Auchan și-a asumat angajamentul ferm de a se implica în reducerea contribuției sale în acest sens. Astfel, în martie 2020 a aderat la Pactul European pentru Plastic, plasând reducerea materialelor plastice pe primul loc în cadrul proiectelor de CSR.

În același timp, Auchan își propune ca, în perioada ce urmează, 100% dintre ambalajele produselor marcă proprie să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile. Întrucât problema poluării cu plastic este prezentă de la producție până la distribuție, Auchan acționează pe mai multe paliere de sustenabilitate, pentru a-și putea îndeplini obiectivele: reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în ceea ce privește echipamentele frigorifice, creșterea consumului de energie regenerabilă, optimizarea procesului de transport al bunurilor, controlul lanțului de viață al produselor.

Compania Coca-Cola HBC s-a angajat, la nivel global, ca, până în 2030, să recupereze și să trimită spre reciclare o cantitate de ambalaje echivalentă cu cea pe care o pune pe piață. Pentru a îndeplini acest angajament, prin proiectele construite în cadrul pilonului strategic După Noi Strângem Tot Noi, compania investește în programe de informare și educare cu privire la importanța colectării separate, precum și în proiecte de creștere a capacității de colectare prin infrastructură nouă.

În egală măsură, de la începutul anului 2020, întregul portofoliu de apă minerală naturală Dorna este îmbuteliat în PET deja reciclat (rPET). Acest lucru reduce cantitatea de plastic nou pe care Coca-Cola HBC România o pune pe piață cu 5000 de tone de plastic anual.

După Noi Strângem Tot Noi face parte din După Noi #NuNeOprimAici, platforma care reunește toate proiectele de responsabilitate socială derulate de Sistemul Coca-Cola în România. Lansată în 2016, aceasta reflectă filosofia sistemului Coca-Cola, aceea de a face tot ce este posibil pentru a lăsa în urmă o lume mai bună. Platforma își propune să inspire cât mai mulți oameni să conștientizeze cât de important este ce lasă în urma lor și să adopte un stil de viaţă cât mai responsabil, pe care să-l transmită şi generaţiilor viitoare.