Schimbări climatice

Schimbările climatice reprezintă una dintre cele mai mari ameninţări la nivel global, iar Auchan Retail lucrează la reducerea amprentei de carbon și la gestionarea problemelor climatice.

Performanța Auchan Retail în lupta împotriva schimbărilor climatice este evaluată și în cadrul Carbon Disclosure Project (CDP), iar în 2020 am obținut scorul B. Această clasificare demonstrează că suntem „o companie care ia acțiuni coordonate cu privire la problemele climatice”. Scorul B a fost menținut și în 2021 într-un context de criterii de evaluare mai stricte, dovedind astfel nivelul avansat de management al problemelor climatice al Auchan.

Transparența ajută atât la avansarea schimbărilor de reglementare și de politică, la identificarea și abordarea riscurilor în creștere, cât și la găsirea de noi oportunități de acțiune pe care investitorii și clienții din întreaga lume le solicită..

Cel mai important lucru învățat din cadrul evaluării CDP este de a face constant măsurători pentru a stabili obiectivele pentru fiecare arie de activitate, fiind foarte important să conștientizăm riscurile și să ne mobilizăm oamenii din interior.

Suntem foarte conștienți și preocupați de consecințe schimbărilor climatice de aceea, pe lângă acțiunile pe care le realizăm deja, am definitivat ambițiile pentru următorii ani privind reducerea semnificativă a emisiilor de gaze cu efect de seră și acțiuni ample pentru a contribui pozitiv la protejarea mediului.
Pentru a-și reduce emisiile de gaze cu efect de seră (GES), Auchan Retail se implică în toate scopurile stabilite în cadrul Acordului de la Paris, un tratat în temeiul Convenției-cadru a Organizației Națiunilor Unite privind schimbările climatice, care reglementează măsurile de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Scopul 1 și 2 fac referire la emisiile de gaze cu efect de seră din agenți frigorifici și energie, asociate funcționării magazinelor, în timp ce scopul 3 este legat de emisiile de gaze cu efect de seră din amonte și din aval, din produse și transporturi.

Pentru a-și putea seta obiectivele, Auchan Retail a început măsurarea emisiilor în urmă cu doi ani. Astfel, până în 2030, compania își propune să reducă emisiile de CO2 cu 46% față de 2019, pentru Scopurile 1 și 2, respectiv cu 25% față de 2020 pentru Scopul 3, Produse si Transport. De asemenea, compania și-a setat să devină neutră până în 2043, pe Scopurile 1 și 2.

Planul pentru Climat 2030 al Auchan Retail reprezintă cel mai puternic și strategic plan de sustenabilitate al companiei, prin care continuă să investească și să facă eforturi majore pentru protejarea mediului înconjurător.

Multe dintre măsurile pe care ni le-am propus fac parte deja din strategia companiei și au început să fie implementate în România pe mai multe paliere, cu impact direct asupra combaterii încălzirii globale.

Auchan România a început procesul de eficientizare a rutelor de transport pentru camioane, transportul pe segmentul de magazine de proximitate fiind realizat cu camioane pe baza de gaz natural comprimat.

Noul depozit logistic de la Călan este catalogat în clasa A din punct de vedere energetic. De asemenea, instalațiile frigorifice prevăd un consum redus de energie, cu 25% mai mic față de variantele tehnice obișnuite. În plus, contribuie la reducerea emisiilor de CO2 prin scurtarea rutelor de aprovizionare și optimizarea rutelor de transport.

În ceea ce privește produsele comercializate, Pentru Scopul 3. Produse și Transport, Auchan deține mai multe filiere proprii, prin care pune la dispoziția consumatorilor produse proaspete, sănătoase și locale, favorizând lanțul scurt de aprovizionare. De asemenea, cel mai important mod de reducere al amprentei de carbon, prin eliminarea risipei alimentare, îl reprezintă programul Zero Risipă.

Un alt pilon de sustenabilitate al companiei, îl reprezintă transformarea și eliminarea ambalajelor din plastic de unică folosință pe întreg lanțul valoric, atât pentru reducerea poluării, cât și pentru a diminua producerea de plastic virgin din combustibili fosili.

Astfel, Planul pentru Climat 2030 vine în completarea tuturor demersurilor realizate până acum și reprezintă o nouă etapă care vizează transformarea Auchan Retail într-o marcă recunoscută pentru angajamentul său în lupta pentru protejarea planetei.

AFLAȚI MAI MULTE DESPRE ANGAJAMENTELE NOASTRE